Tanıtım yazısı nasıl yazılır?

Tanıtım yazısı nasıl yazılır?

Bu içerik, detayları ile tanıtım yazısı nasıl yazılır sorusuna cevap niteliğindedir. Öncelikle tanıtım yazısı kavramını tam olarak bilmiyor ve öğrenmek istiyorsanız "Tanıtım Yazısı Nedir" başlıklı içeirğimize göz atabilirsiniz. 

Tanıtım yazısı siteyi, ürünü, markayı veya kişiyi tanıtmak amacıyla yazılan yazılardır. Bu yazılar reklamı yapılacak olan şeyin tanıtılmasında ve Google başta olmak üzere diğer arama motorlarında daha hızlı ve daha kolay ulaşılabilirliğe yardımcı olan tanıtım yazısı nasıl olmalı? Tanıtım yazıları sayesinde doğal web sitesi trafiğinde artış olurken sitenin güvenirliliğini ve kalitesini ölçen çeşitli değerlerde de yükseliş meydana gelir. Peki tanıtım yazısı nasıl yazılır?

Tanıtım yazısı nedir, özellikleri nelerdir, neden yazılır sorularından yukarıda bağlantısını verdiğimiz yazımızda bahsetmiştik. Bu yazımızda ise tanıtım yazısının nasıl olması gerektiğinden ve nasıl yazılacağından bahsedeceğiz.

Tüm bu bilgiler ışığında tanıtım yazısı satın almaya karar verirseniz sizin için listelediğimiz en iyi web sitelrine "Tanıtım Yazısı Ürün Kategorimizden" göz atabilirsiniz.

Tanıtım yazısı nasıl olmalı?

Tanıtım yazısında metin kadar yayınlanacak olduğu site de önemlidir. Tanıtım yapmanın en etkili yollarından biri olan tanıtım yazıları yazılırken dikkat edilmesi gereken birkaç husus vardır. Bu hususlara dikkat edilmesi tanıtım yazısının kalitesini ve verimliliğini artıracaktır. Bu püf noktalar şunlardır:

  • Kelime sayısı ortalama 150-250 kelime aralığında olmalıdır.
  • Doğal ve kolay anlaşılır olmalı.
  • En önemli noktalardan biri metnin özgün olmasıdır.
  • Tanıtım yazısı imla kurallarına uyularak yazılmalıdır.
  • Tanıtım yazıları yazılırken gerekçi olunmalı, abartıya kaçılmamalıdır.
  • En fazla 3 anahtar kelime kullanılmalıdır.
  • Bir tanıtım yazısında 5’ten fazla link çıkışı verilmemelidir.
  • Dikkati çekmek istediğiniz mesaj yazınızın olabildiğince yukarılarına eklenmelidir.
  • Tanıtım yazısının ilk cümlesinde anahtar kelimeler yazılmalıdır.
  • Tanıtım yazısının içerisinde h2, h3, h4, h5 başlık tipleri planlı bir şekilde kullanılmalıdır.
  • Yazının SEO uyumunu artırmak ve içeriği zenginleştirmek için fotoğraf ve video gibi görsel materyaller ekleyebilirsiniz.
  • Odaklanılacak anahtar kelime baz alınmalıdır. Yazı düzeni bu anahtar kelimeye göre kurulmalıdır.
  • Birden fazla anahtar kelime belirleyerek o kelimelere blacklink çalışması yapılması sitenin aranma hacminin geniş olduğunu gösterir.
  • Tanıtım yazısı yazılan ürün ya da hizmete dair oluşabilecek sorulara cevap verilmelidir.
  • Tanıtım yazısı içerisinde marka, ürün, kişi ya da hizmet detaylı ve örneklendirilerek anlatılmalıdır.
  • Tanıtım yazılarının sadece ana sayfaya veya tek sayfaya değil aynı zamanda alt sayfalara da link çıkışı yaptırılmalıdır.

Tanıtım yazısı nasıl yazılır?

Tanıtım yazısı bir sitenin, ürünün, firmanın, markanın veya kişinin reklamını yapmanın en kolay ve en etkili yoludur. Tanıtım yazısının yayınlanacak olduğu site kadar tanıtım yazısının içeriği de önemlidir. Tanıtım yazılarında en yüksek verimi almak için dikkat edilmesi gereken ilk nokta başlıktır. Başlığın konuyla bağlantılı olmasına dikkat edilmelidir. İyi bir tanıtım yazısı başlığı ilgi çekici, merak uyandırıcıdır. Balığın çekiciliğini arttırmak için çözmüş olduğunuz problemlerden bahsedebilir, ürününüzü farklı kılan özellikleri vurgulayabilir, dikkat çekici bir istatistik paylaşabilir ya da yaptığınız yenilikten bahsedebilirsiniz.

Tanıtım yazısı başlığı oluşturulurken dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise seçtiğiniz odak anahtar kelimelerin başlıkta geçiyor olmasıdır. Başlık ile bulunma olasılığını artırmak için uzun kuyruklu kelime ekleme denilen bir yöntem kullanılabilir. Bu yöntemde kullanılan eklemeler ‘Nasıl, Neden, Ne zaman?’ gibi sorular olabildiği gibi ‘Örnekleri’ gibi kelimeler de olabilir. Yapılan eklemeler Google ve diğer arama motorlarında görünürlük düzeyini arttırır. Fakat yazdığınız başlık ve yaptığınız uzun kuyruklu kelime eklemeleri olabildiğince ilgi çekici olmalıdır ki okuyucuda paragrafı okuma isteği uyandırabilsin.

Merak uyandırıcı bir başlık yazdıktan sonra tanıtımı yapılan ürün hakkına detaylar verilen kaliteli bir paragraf yazılmalıdır. Bu paragraf ana gövdedir. Tanıtım yazısının gövdesi odak anahtar kelime ile başlamalıdır. Baz alınan odak anahtar kelimeye göre gövde düzeni yapılmalıdır. 150-250 kelime aralığında olması gereken bu paragrafın dili düzgün ve akıcı olmalıdır. Terimlerin ve sadeliğin arasındaki çizgide kalmalı ve doğal olmalıdır. Bu paragrafta anahtar kelimelerden tanıtımı yapılan siteye link çıkışı verilmelidir. Fotoğraf veya video gibi görsel materyallerin kullanılması tanıtım yazısının etkisini arttıracaktır. Fakat kullanılacak olan görsel materyalin detaylı ve kaliteli olmasına dikkat edilmelidir.

Yazılan bu paragrafın özgün olması gereklidir. Alt başlıklı bir paragraf yazılmalıdır. Bu alt başlıklardan en az birinde odak anahtar kelime geçmelidir. Bir diğer dikkat edilmesi gereken püf nokta yazının başlarındaki anahtar kelimelerin kalın ve italik yapılmasıdır. Google ve diğer arama motorları kalın ve italik yazılmış olan kelimeleri daha fazla okur. Son olarak ise başlıktan sonra yazılan paragrafta reklamını yaptığınız ürün veya hizmete dair sorulara cevap verilmelidir. Bu püf noktalara dikkat edilmesi halinde tanıtım yazısının etkinliğini ve verimini arttırabilirsiniz.